Wat is nodig om gebruik te maken van de koppeling?
- Een volledige werkende en geconfigureerde webshop.
- Een volledig geconfigureerde SnelStart installatie. Voor de koppeling is minimaal versie 9.55 van SnelStart nodig.
- De Snelstart koppeling maakt gebruik van de SnelStart Gateway of van de SnelStart API. Deze dient geactiveerd te worden. Dit kan gerealiseerd worden door contact op te nemen met helpdesk van SnelStart.
- De correcte SnelStart modules. Raadpleeg de helpdesk van SnelStart voor meer informatie.
- Een computer waarop SnelStart is geïnstalleerd en verbonden is met het internet.
Welke gegevens worden gesynchroniseerd?
- Producten (inclusief de voorraad) vanuit SnelStart kunnen geïmporteerd worden in uw webshop.
- Bestellingen geplaatst in de webshop kunnen geïmporteerd worden in SnelStart.
- Klanten vanuit uw webshop kunnen geïmporteerd worden in SnelStart.
- Daarnaast kunnen diverse extra gegevens gesynchroniseerd worden zoals extra velden bij producten en openstaande bedragen.
Welke informatie hebben jullie nodig om de koppeling te configureren?
Wij maken gebruik van een testomgeving om de koppeling te configureren. Zo weten we dat de koppeling goed werkt en wordt voorkomen dat fouten optreden in de live omgeving van de website.
Om de testomgeving aan te maken hebben wij een kopie van de SnelStart database nodig en inloggegevens tot de webshop. Als wij de testomgeving hebben aangemaakt kan de configuratie van de koppeling beginnen. Op de webserver van de webshop wordt een stukje software geïnstalleerd. Op de computer waarop SnelStart draait wordt ook een stukje software geïnstalleerd.
Hoe werkt de koppeling?
De koppeling is een stukje software dat draait op de computer waarop SnelStart ook draait. Zonder omkijken worden producten, bestellingen en klanten automatisch gesynchroniseerd. Het programma kijkt of er binnen uw webshop nieuwe bestellingen zijn geplaatst.
Als het programma nieuwe bestellingen vind dan plaatst hij deze in SnelStart en maakt tevens eventueel de bijhorende klant aan. Producten worden verstuurd naar de webshop. U kunt al uw productgegevens centraal beheren vanuit SnelStart en dubbel werk is verleden tijd.
Hoe vaak draait de koppeling?
De koppeling kan elk moment van de dag automatisch draaien. Afhankelijk van het aantal producten en bestellingen dient er rekening gehouden te worden met een verwerkingstijd. Zo is het mogelijk om de koppeling automatisch 2 keer per dag te laten draaien. Ook is het mogelijk om de koppeling bijvoorbeeld om het kwartier te laten draaien.
Welke webshops worden ondersteund?
Wij ondersteunen bekende webshops die ontwikkeld zijn op basis van PHP. Bekende webshops zijn Magento, OpenCart en Prestashop. Staat uw webshop er niet bij neemt u dan toch gerust contact met ons op.
Hoe verwerk ik de bestellingen?
Als een bestellingen in SnelStart is geïmporteerd kan deze verwerkt worden op de normale manier van verwerking. Er kan een factuur aangemaakt worden maar ook de pakbon kan al klaargezet worden.
Is het mogelijk om extra velden te synchroniseren?
Ja het is mogelijk om extra velden te synchroniseren. Denk bijvoorbeeld aan productgewicht of categorie op de website.
Kan ik een nieuwe versie van SnelStart installeren als ik gebruik maak van de koppeling?
Ja dit is zeker mogelijk mits de Gateway functionaliteit door SnelStart zelf niet ingrijpend veranderd is. Maak hiervoor eerst een backup aan.
Kan ik een nieuwe versie van mijn webshop installeren als ik gebruik maak van de koppeling?
Ja dit is zeker mogelijk mits de webshop zelf niet ingrijpend veranderd is. Maak hiervoor eerst een backup aan van de webshop.
Kan ik facturen importeren in SnelStart?
Het is niet mogelijk om facturen te importeren binnen SnelStart.
Is het mogelijk om kortingen te importeren?
Met de standaardkoppeling is het niet mogelijk om kortingen te importeren. Het is hierbij belangrijk om vast te stellen om wat voor type korting het gaat (bijv. klant korting) en hoe deze in de gewenste webshop verwerkt dient te worden. Dit zijn maatwerk projecten.
Kan ik afbeeldingen importeren vanuit SnelStart?
Het is niet mogelijk om afbeeldingen te importeren vanuit SnelStart.
Is het mogelijk om de bankbetalingen te matchen aan de bestellingen vanuit de webshop?
In de recentere versies van SnelStart (vanaf 10.06) is het mogelijk om bestellingen te matchen aan bankbetalingen. Zo kan gecontroleerd worden of bestellingen gereed zijn om geleverd te worden.
Welke voorraad is te importeren naar de webshop?
Het is op dit moment alleen maar mogelijk om de technische voorraad of de vrije voorraad (=technische voorraad – backorders) te synchroniseren.
















